Doelgericht rekenen in anders georganiseerd onderwijs


Er zijn scholen die hun onderwijs anders organiseren om het (nog) beter af te stemmen op de leerbehoeften van kinderen. Vaak wordt ook het leerstofjaarklassensysteem doorbroken. In deze vorm van onderwijs krijgen kinderen meer ruimte om zich in hun eigen
tempo te ontwikkelen en op hun eigen manier te leren.

Dit roept een aantal vragen op: hoe verenigen deze scholen doelgericht werken met een sterk kindgerichte benadering? Wat betekent dit voor de leerkracht? Is er wetenschappelijk bewijs dat aantoont of een dergelijke innovatieve benadering bij rekenen ook leidt tot goede prestaties?

Op deze vragen wil deze publicatie antwoorden geven.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht