Wiskunde in spontaan spel, dat is kinderspel: Kleutergewijs


‘Kennis van wiskunde in Vlaamse basisscholen daalt’ kopte De Morgen in een artikel op 1 juni 2022. Wat is de wiskundige link met het kleuteronderwijs? Voorbereidende rekenvaardigheden die geoefend worden in de kleuterklas, vormen de basis om op voort te bouwen vanaf de lagere schoolleeftijd. Hoe doe je dat dan, wiskundige ontwikkeling bij kleuters stimuleren, in een kleuterklas waar kinderen eerder spontaan, toevallig, soms wat onvoorspelbaar en vanuit een zelf ingegeven dynamiek tot spel komen? Welke kansen tot wiskundig stimuleren kan je als kleuterleraar grijpen in die spontane, open spelcontexten, al dan niet getriggerd door input vanuit de kleuterleraar en de klascontext? Lees meer in dit artikel van Kleutergewijs.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Ontdek ook