-
Kroon met patronen
Laat de kinderen op een creatieve manier kennis maken met de patronen. Met deze opdracht ontdekken ze overal patronen. Dit inzicht in patronen is belangrijk voor de wiskundige ontwikkeling.
BeeldLeerkracht -
Hoe maak je tribunes voor een rollenspel?
Deze foto's tonen je hoe je tribunes voor een rollenspel kunt maken. Je kan deze tribunes ook gebruiken om plaatsbegrippen in te oefenen.
Kleef de zes doosjes op elkaar en pak ze in.
BeeldLeerkracht -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Tellen tot en met zes - oefenen van de fijne motoriek: Zonnebloem
Bij deze opdracht oefenen de kleuters:
- de fijne motoriek door het hart van de zonnebloem te vullen met pomponnetjes of zaden die ze nemen met een pincet;
- het tellen tot en met zes;
- het hanteren van materialen.
BeeldLeerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Rekenmuizen: Breipatroon
Met dit patroon brei je rekenmuizen. Deze kan je bij verschillende opdrachten rondom wiskundige initiatie gebruiken.
Met dank aan juf Annelies.Beeld (5)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Tellen tot 8: Egeltjesspel
Kinderen tellen het aantal bolletjes op de egel. Dat aantal moeten ze met wasknijpers op de egel hun rug knijpen.
De wasknijpers kan je vergelijken met het aantal stekels dat de egel nodig heeft.
Beeld (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner