-
Zelfvertrouwen en groeimindset
Met een groeimindset leren leerlingen te focussen op groei en het proces in plaats van op een eindresultaat en een prestatie. Werken aan zelfvertrouwen zorgt ervoor dat leerlingen goed in hun vel zitten en dat ze beter tot leren kunnen komen. In …
VideoNieuw -
Welbevinden in je klas
Leerlingen die zich beter voelen, gaan beter presteren. Als je beter presteert, ga je je beter voelen. In deze video wordt uitgelegd hoe je kan werken aan veerkracht en hoe je wekelijks rond welbevinden kan werken.
Met de Sidekick Solutions behandelt …
VideoNieuw -
Hoe kan ik op een speelse manier gevoelens bespreekbaar helpen maken?
Over de streep is een methode voor leerlingen om elkaar echt te leren kennen en om te zien waar ze allemaal mee struggelen. Op deze speelse manier kan je gevoelens bespreekbaar helpen maken. De methodiek helpt leerlingen inzien dat ze er niet alleen …
VideoNieuw -
Moev Apotheose: Opleidings- en inspiratiedag in HOGENT
De Moev Apotheose is een jaarlijkse opleidings- en inspiratiedag voor leerkrachten LO en vakleerkrachten.
De Apotheose is hét moment om jouw praktische kennis op te frissen, te ervaren hoe andere scholen aan de slag gaan rond beweging en …Nascholing of activiteitNieuw -
Met aandacht lesgeven, dat wil jij toch ook?
Het artikel is bedoeld om leerkrachten te helpen om met aandacht les te geven, zodat ze in verbinding blijven met zichzelf en hun klas. Het artikel helpt hen hun luister- en communicatieve vaardigheden te verbeteren door mindfulness en …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Breed mentorschap: Masterclass
Het is nog altijd brandend actueel: de job van leraar moet aantrekkelijker gemaakt worden. Levenslang leren, het loopbaandebat ... zijn hot items. We zien dat eenmaal de lerarenopleiding is afgerond er nog veel startende leraren afhaken. Daarom is …
, ,
Nascholing of activiteitNieuw -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Stimu-Leren: Een andere kijk op leervaardigheden in de klas
Welke onderliggende vaardigheden zijn nodig om te kunnen leren op school?
Wat heeft een kinderbrein daarvoor nodig?
Wat als het mis loopt?
Leerlingen hebben soms moeite op school om tot leren te komen. Als professional vinden we niet altijd meteen …, , , , ,
Nascholing of activiteitNieuw -
Teamgericht traject op maat: IJsbergdidactiek duurzaam implementeren in het kleuteronderwijs
Wil je met je kleuterteam starten met ijsbergrekenen en deze didactiek concreet, duurzaam en kwaliteitsvol implementeren?
Dit begeleidingstraject laat leerkrachten kennismaken met de algemene principes van de ijsbergdidactiek in de kleuterklas …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Breek uit je kleuterklas: Outdoor learning
Je weet het wel: frisse lucht en beweging doen je goed.
Ook voor kleuters is buiten werken en leren verrijkend. Toch houdt iets je tegen. Misschien aarzel je om de vertrouwde routine te doorbreken. Misschien weet je niet goed wat buiten te doen, en …Nascholing of activiteitNieuw -
Ontmoetingsdag 2024: Handelingsgericht samenwerken voor en door onderwijsprofessionals
Wil je als onderwijsprofessional meer te weten komen over diversiteit in de schoolcultuur en andere onderwijsthema’s?
Schrijf je in voor de ontmoetingsdag van TOPunt Gent in samenwerking met Universiteit Antwerpen.
Verruim er je blik en je …Nascholing of activiteit -
Computationeel denken: Cursus
Deze module brengt de praktijk letterlijk naar de klasvloer en zet het hele team in actie!
De module, opgedeeld in vier onderdelen, wordt in afstandslessen aangeboden. Zo kan je deze op eigen tempo of samen met collega’s deze doornemen. Naar het …
tot
Nascholing of activiteit