-
Vormen tekenen met touch
Maak met behulp van je vingers op je touchscreen vormen.
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Emoji's in pixels omzetten
We gebruiken heel wat emoji's in onze berichten. Wist je dat je op Windows of Chromebook met sneltoetsen toegang krijgt tot de emoji's?
Op Windows typ je Windows logotoets + punt of op een Chromebook ctrl+zoek+spatie.
Met deze ZIM-applicatie kan je …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
ALPA Kids: Scandinavische cultuur gebaseerde e-learninggames
Alpa is een vrolijke en rustige wereldreiziger, die samen met kinderen de lokale cultuur en taal ontdekt.
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Bareka: Online rekentoetsen
Aan de hand van korte toetsmomenten kan je de rekenvaardigheden van je leerlingen in kaart brengen.
App of softwareNieuwLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Ideetjes voor bewegend leren
In deze video krijg je een aantal tips over hoe je bewegend leren kan integreren in je les.
VideoNieuwLeerkracht -
Hoe kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag?
In deze video geeft juf Sanne tips over hoe je je leerlingen zelfstandig kan laten werken.
VideoNieuwLeerkracht -
Zelfvertrouwen en groeimindset
Met een groeimindset leren leerlingen te focussen op groei en het proces in plaats van op een eindresultaat en een prestatie. Werken aan zelfvertrouwen zorgt ervoor dat leerlingen goed in hun vel zitten en dat ze beter tot leren kunnen komen. In …
VideoNieuw -
Welbevinden in je klas
Leerlingen die zich beter voelen, gaan beter presteren. Als je beter presteert, ga je je beter voelen. In deze video wordt uitgelegd hoe je kan werken aan veerkracht en hoe je wekelijks rond welbevinden kan werken.
Met de Sidekick Solutions behandelt …
VideoNieuw -
Hoe kan ik op een speelse manier gevoelens bespreekbaar helpen maken?
Over de streep is een methode voor leerlingen om elkaar echt te leren kennen en om te zien waar ze allemaal mee struggelen. Op deze speelse manier kan je gevoelens bespreekbaar helpen maken. De methodiek helpt leerlingen inzien dat ze er niet alleen …
VideoNieuw -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Omkeerdoos voor flitskaarten
Hoe maak je zelf een omkeerdoos? Bekijk de video.
De omkeerdoos kan je gebruiken voor maaltafelkaartjes of flitskaarten.
De leerling leest de opdracht op de kaart, lost de oefening op, steekt de kaart in de doos en kijkt of zijn antwoord …VideoLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Teller voor digitaal bord: Gezonde voeding
Hoeveel leerlingen vinden melk, fruit of groenten lekker? Met deze teller gemaakt in ZIM kan je het op je digitaal bord tonen. Ideaal om nadien te gebruiken tijdens een rekenles.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator