-
Opdracht Vlaanderen Circulair: Ontwikkeling van een algemene- en onderwijs MOOC circulaire economie
Onderwijzend Vlaanderen verdient een degelijke opleiding circulaire economie, toegespitst op hun noden en onderwijs activiteiten. Vlaanderen Circulair schrijft daarom een opdracht uit voor de ontwikkeling van twee MOOCs (Massive Online Open …
AankondigingNieuw -
Stop carcinogenen: Serious game
In het kader van de Roadmap on Carcinogens, de Europese campagne om de blootstelling aan kankerverwekkende stoffen (ofwel carcinogenen) in de werkcontext te verminderen, lanceert de FOD Werkgelegenheid een interactief spel om studenten vertrouwd …
Interactieve oefening -
Samenwerken bij online leren: Presentatie webinar
Deze presentatie werd gebruikt voor onze webinar Samenwerken bij online leren.
In deze presentatie vind je een korte samenvatting van de modules:
- Future Teacher 3.0 : Het community of inquiry framework
- Future Teacher 3.0 : Tools voor …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Collaboratief lesgeven
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Samenwerkend leren kan je onderbrengen in 5 gezamenlijke leeractiviteiten:
- creeëren van leermiddelen
- categorieën
- probleemoplossing en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Samenwerkend leren
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Collaboratief (samen) leren is niet nieuw, maar technologie zorgt voor:
"nieuwe manieren van communiceren en samenwerken.....waardoor leerlingen, docenten collega's, …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Tools voor Collaboratief leren
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
In het onderwijs dat je geeft, maak je altijd gebruik van leermaterialen: studieboeken (op papier of in een digitale omgeving), websites, filmpjes, ...
Wanneer je in de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het community of inquiry framework
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Het community of inquiry framework is een theoretisch model, dat is ontwikkeld voor blended en online leren. In het hart van het model staat de “Educational experience” …
Interactieve oefening -
Afstandsonderwijs: Didactisch ontwerp, organisatie, productie
In deze module ga je aan de slag met het didactisch ontwerp, de organisatie en de productie van afstandsonderwijs.
In de eerste module zag je de verschillen tussen afstandsonderwijs en reguliere lessen. Met deze kennis in het …
Interactieve oefening -
Aan de slag met video
In deze e-module krijg je een overzicht van:
- de werkvormen met video
- didactiek & video
- waar vind je educatieve video's
- video & feedback (screencast)
- animatievideo's
- hoe je eenvoudig video's kan bewerken
Interactieve oefening (3) -
Digitale feedback geven
In deze module behandelen we volgende onderwerpen:
- Synchroon - asynchroon
- Do's en don'ts van het geven van digitale feedback
- Regels voor geven digitale feedback
- Middelen waarmee je digitale feedback kunt geven
Interactieve oefening (4) -
Afstandsonderwijs: Bewustwording en analyse
In deze module leer je wat wij verstaan onder afstandsonderwijs. Je leert waarin het zich onderscheidt van 'gewoon' contactonderwijs op school. Je leert ook wanneer je afstandsonderwijs in kunt zetten en welke leerdoelen je daarmee kunt …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Tools bij differentiatie
In deze e-module leer je welke soorten tools je kan inzetten bij differentiatie:
- studentrespons,
- digitale oefeningen,
- samenwerken,
- video,
- varia.
Interactieve oefening (3)