-
Martin Luther King: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over Martin Luther King en beantwoorden de inhoudsvragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 12: Helden en heldinnen van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Een leuke job!: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een vacature voor een reisleider en beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 11: Een leuke job van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Mijn trouwring: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst over een huwelijk en beantwoorden enkele vragen.
Dit is een extra leestaak bij Thema 10: Verliefd, verloofd, getrouwd van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening perfect bruikbaar in je …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Jana werkt graag alleen: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen het profiel van vier personen die op zoek zijn naar werk. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 4: Mannen en vrouwen aan het werk van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Anita: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over iemand die naar een ander appartement verhuisd is. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 8: Huurder en verhuurder van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kreeft op het menu?: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een korte tekst over een kreeft die in het aquarium van een visrestaurant zit. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 5: In het restaurant van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Sporten en voeding: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een tekst met tips over gezond eten en sporten. Ze beantwoorden de inhoudsvragen bij de tekst.
Dit is een extra leestaak bij Thema 3: Sporten is gezond. van Taalrecht 2.3 schriftelijk, maar ook zonder het handboek is de oefening …Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
De blog van Riffat: Leesoefening BookWidgets
De cursisten lezen een blog over de eigenschappen en gewoontes van de Belgen.
Er zijn verschillende soorten vragen bij de tekst. De cursist:
- geeft aan of de schrijver van de tekst (niet) akkoord gaat met een stelling;
- legt begrippen uit de tekst …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Actuaquiz over het nieuws van 6 tot 12 mei 2024
Je lost quizvragen op over de actualiteit van 6 tot 12 mei 2024.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Gewoon druk of toch … ADHD
Sommige kinderen of jongeren zijn wel eens verstrooid in de klas of hebben moeite met iets af te werken. Ze tonen weinig belangstelling, zitten er zo maar wat bij of storen soms anderen. Maar er zijn ook kinderen of jongeren die voortdurend …
Nascholing of activiteitNieuw -
Timemanagement en persoonlijke organisatie
De workshop begint met het identificeren van prioriteiten en het stellen van duidelijke doelen. We verkennen vervolgens strategieën voor het efficiënt indelen van tijd, zoals het gebruik van tijdsblokken en de Eisenhower-matrix. …
Nascholing of activiteitNieuw -
Zien STE(A)Men doet STE(A)Men
Hoe start je een STE(A)M-werking op in de basisschool? We brengen een bezoek aan een school waar STE(A)M onderwijs leeft. De school investeerde in een heus atelier en koppelde daar een muzische omgeving aan vast. De leerkrachten bouwen samen aan …
Nascholing of activiteitNieuw