-
Verzameling weblinks
In dit document vind je een verzameling weblinks naar spelletjes en lessen voor op je digibord. Alle links werden netjes geordend volgens vak en deelvaardigheid.
Met het merendeel van de spelletjes kunnen de kleuters zelfstandig aan de …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GGGG: Gesprekskaartje
GGGG-schema dat de leerling invult om nadien te gebruiken als leidraad in een gesprek.
Kan gebruikt worden om te reflecteren op een probleemsituatie.
Bron afbeeldingen: Sclera
Downloadbaar lesmateriaal (36)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Uitgewerkte social scripts (deel 2)
Social scripts rond verschillende klassituaties:
- klasgenoot vraagt om iets te ruilen;
- klasgenoot geeft me een opdracht;
- sensorisch materiaal gebruiken om rustig te worden;
- het is te druk in de klas;
- ik wil iets zeggen of vragen;
- maken van moetjes en …
Downloadbaar lesmateriaal (81)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gevoelsmeter
Een gevoelsmeter met de volgende onderverdelingen:
- fantastisch,
- goed,
- lekker in mijn vel,
- ok,
- eenzaam,
- ziek,
- boos.
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Uitgewerkte social scripts (deel 1)
Social scripts rond verschillende situaties:
- ik voel dat ik boos word;
- ik wil mee voetballen;
- ik ben klaar met mijn oefeningen;
- ik ben iets kwijt;
- hoe kan ik een vriend zijn;
- spelen op de speelplaats;
- er is ruzie;
- ...
Downloadbaar lesmateriaal (141)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal