-
OK Groomer: Preventiespel grooming
Tijdens het spel ontdekken kinderen wat een groomer (online kinderlokker) is. Ze leren de trucks die groomers gebruiken en krijgen tips om zich tegen groomers te beschermen.
App of softwareICT-coördinator -
Is het leuk voor de ander of niet?
Zie je op de prenten iets wat leuk is? Dan mag je er op klikken.
Interactieve oefening -
Super Chill: Voor een wereld vol veerkrachtige kinderen
Super Chill wil een wereld creëren vol veerkrachtige en toekomstbestendige kinderen. In de gratis app vind je verschillende oefeningen, gebaseerd op mindfulness- en yogatechnieken, die je in een handomdraai kunt afspelen op je digitale bord. …
App of software (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Boos, bang, verdrietig of blij
Welke gevoel krijg jij bij het zien van een bepaalde afbeelding?
Sleep het prentje naar het gevoelensmannetje dat het best past bij wat jij voelt.Interactieve oefening (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Is dat RAAR?: De speelkaarten van het bordspel
In deze app zitten alle speelkaarten van het bordspel Is dat RAAR?, een spel over psychische gezondheid en kwaliteit van leven. Ga spelenderwijs met elkaar in gesprek over wat je meemaakt in je leven en wat je daarbij denkt en voelt. Zo leer je …
App of software (6)Leerkracht, Ander -
Beer en Bij: Vragen bij het boek
In het boek Beer en Bij vind je zestig voorleesverhalen. In deze oefening vind je vragen en opdrachten bij de eerste 35 verhalen uit het boek.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Gevoelens herkennen: Deel 3
Kan jij de verschillende gevoelens herkennen? Sleep telkens het gevoelswoord naar de juiste foto.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gevoelens herkennen: Deel 1
Kan jij de verschillende gevoelens herkennen? Sleep telkens het gevoelswoord naar de juiste foto.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Plagen, pesten, klikken, niet klikken en complimentjes geven
Je plaatst de verschillende zinnen bij het juiste gedrag: plagen, pesten, klikken, niet klikken of complimentjes geven.
Interactieve oefening (8)Leerkracht, Ander