-
Kennismaken met het zesde leerjaar: Eduscape
In deze eduscape wordt volgende leerstof ingeoefend:
- werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige en verleden tijd,
- optellen en aftrekken tot 10 000,
- Franse woordenschat,
- een schilderij van Van Gogh in elkaar puzzelen,
- de thema's van …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Maaltafels van 2, 5, 10 en 3
Via deze opdrachten kunnen leerlingen oefenen op de maaltafels van 2, 5 en 10. Ook krijgen ze mogelijkheid om de maaltafel van 3 te leren, dit door een filmpje en opdrachten.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Breuken: Webquest
Welk deel van een breuk is de teller en welk de noemer? Ken je het verschil tussen gelijknamige en gelijkwaardige breuken?
Je maakt oefeningen rond deze leerstof:
- benamingen bij breuken (teller, noemer, breukstreep, gelijknamige en gelijkwaardige …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Maaltafels: Memory en woordzoeker
Je oefent de maaltafels door een memoryspel en een woordzoeker te spelen.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Maaltafels oefenen: Op zoek naar de schat van heksje Lilly
Door maaltafels op te lossen, krijg je een wachtwoord om naar het volgende level te gaan. Zo kan je heksje Lilly helpen om de schat terug te vinden.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor …
Interactieve oefening (7)Student (lerarenopleiding) -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Cargo-Bot: Programmeren met de iPad
Een puzzelspel dat een robot leert om dozen te verzetten. Aan de hand van dit spel leren kinderen de basis van coderen.
App of software (4)Leerkracht -
Oefenprogramma's voor rekenen
Dit is een compleet installatiepakket met vijftien verschillende oefenprogramma's:
- optellen en aftrekken,
- vermenigvuldigen en delen,
- breuken,
- machtsverheffing en vierkantswortel,
- cijferen,
- honderdveld,
- splitsen,
- kloklezen,
- omzetten van …
App of software (8)Andere functie -
63. Constru(a)ctie: ICT op het menu
Strategisch denken betekent vooruit denken op wat nog moet komen. De hier voorgestelde spelen oefenen in het bijzonder deze vaardigheid. Of je strategie werkt, wordt na een tijdje duidelijk aan de hand van een simulatie. Je krijgt onmiddellijk …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
62. Logisch in de hoek: ICT op het menu
Een aantal jaren geleden stond het leergebied 'logisch denken' op het programma. Het werd beschouwd als het moeilijkste onderdeel van de wiskunde. Denkoefeningen kunnen ook uitdagend zijn. Dat willen we aan de hand van een handvol educatieve …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Blokjes: Logisch denken
Logisch nadenken is hier de boodschap. Je krijgt een voorbeeld dat je moet namaken. Alleen mag je daar enkel de veertien kleine blokjes die eronder staan voor gebruiken. Zie het als lampjes die je aan of uitdraait.
Je combineert de blokjes tot je het …
App of softwareAnder -
DrachenMauer: Optellen
Variante op piramide-rekenen, waarbij het optellen ingeoefend wordt.
Je kan de sommen instellen tot 100, drie niveaus bepalen, tegen de tijd spelen, een scorelijst laten verschijnen, ...
App of softwareLeerkracht, Directie, …