-
Handschrift bevordert leren meer dan typen, beweren wetenschappers
Een Noors team van wetenschappers heeft de invloed van handschrift en typen op de hersenactiviteiten en geheugencapaciteiten onderzocht.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator -
Onderwijspraktijk verbeteren voor cognitief begaafde leerlingen
In bijlage vind je een aantal lesplannen die gemaakt werden in het kader van het project TALENT. Ze kunnen dienen als inspiratie voor het lesgeven aan leerlingen die cognitief sterk functioneren.
Hoe motiveer je hen? Hoe differentieer je? Welke …
Artikel (6) -
Differentiatie in de B-stroom, voor iedere leerling een droom die werkelijkheid wordt
Door de verschillende instroommogelijkheden en het M-decreet zijn de klassen in de B-stroom erg heterogeen. Leerlingen hebben steeds meer aandacht nodig van de leerkracht en differentiatie wordt vaak gezien als ondersteuning voor de zwakkere …
Artikel (4) -
De meetbox: Een koffer met meetinstrumenten
De meetbox is een koffer waarin je bruikbaar materiaal kan terugvinden voor de eerste graad a-stroom en b-stroom. Aan de hand van dit materiaal maken de leerlingen kennis met de verschillende meetinstrumenten die aan bod komen in de volgende jaren …
Artikel (8)