-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
VEXcode VR: Unieke vormen overtrekken
Met behulp van de VR robot gaan leerlingen tijdens deze activiteit unieke vormen overtrekken. Leerlingen leren daarbij geometrische vormen herkennen. Ze beginnen met het overtrekken van de omtrek, berekenen vervolgens de omtrek en tenslotte …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Carnaval: Bee-Bottegels
Kaarten voor de transparante Bee-Botmat in het thema carnaval.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Dersekranda: Interactieve oefeningen in het Turks
Op deze Turkstalige website vind je tientallen oefeningen en educatieve games die je kan gebruiken in de klas. Je vindt er interactieve oefeningen voor lezen, wiskunde
Dit zijn allemaal mini-games gemaakt met de open source javascript code …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Kleuterapps: Uitleg en stappenplannen
Per app krijg je een overzichtje met wat meer informatie:
- Kid'i (spelletjes en animaties),
- Puzzel Box (puzzels),
- Kleuren en vormen,
- Tiny Tap (spelletjes en opdrachten),
- Code Karts (programmeren),
- Coding Safari (computationeel denken), …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Inspiratiepakket: Dieren en hun voedsel
Aan de hand van filmpjes komen de kinderen van alles te weten over dieren en hun voedsel. Dit kan als voorbereiding op een bezoek aan de ZOO Antwerpen of Planckendael gebruikt worden, maar ook wanneer het thema dieren in de klas wordt …
Downloadbaar lesmateriaal -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Eenvoudig digitaal toetsen met Microsoft Forms: Webinar
Dit webinar is gericht op het vereenvoudigen van digitaal toetsen met behulp van Microsoft Forms met speciale aandacht voor wiskunde en wetenschappen. Ontdek hoe je deze tool gebruikt om:
- effectief en gestructureerd toetsmateriaal te maken, …
Nascholing of activiteit -
Leerlijn digitale geletterdheid: Vier posters
De wereld om ons heen wordt steeds complexer en digitaal gedreven. Technologie is zodanig geïntegreerd in ons leven, dat digitale vaardigheden onmisbaar zijn. FutureNL streeft naar een passende aansluiting van de onderwijspraktijk op de …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator, …