-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
WAKOSTA?!: Een huishoudboekapplicatie
Een eenvoudige app, ontwikkeld in België. Je gebruikt deze app om al je uitgave te noteren op je smartphone. Eigenlijk is de app bestemd voor mensen en jongeren waarvoor elke euro telt, maar iedereen kan hem gebruiken om er zijn voordeel uit …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
09. Leren tellen en teloefeningen: ICT op het menu
Spelenderwijs komen de leerlingen in contact met cijfers en getallen. Zowel in de derde kleuterklas als in het eerste leerjaar worden teloefeningen georganiseerd. Eerst gaat men heel concreet tewerk, men neemt voorwerpen en men telt. De leerlingen …App of softwareSchool/onderwijs -
Museum Nationale Bank van België
Het museum van de Nationale Bank is enig in zijn soort in België. Het is de plaats waar je een duidelijk overzicht krijgt over de taken van de centrale bank en een overzicht van de geschiedenis van de betaalmiddelen.
De Nationale Bank maakt deel …
Website (7)Organisatie, firma, vzw -
Europese Kindersite
Op deze Engelstalige portaalsite voor kinderen tot 6 jaar, kan je, eenmaal geregistreerd, op zoek gaan naar liedjes, spelletjes en verhalen...
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Dainamic: Educatieve software
Via deze site kan je educatieve software van Dainamic bestellen.
Je vindt er tal van programma's om leerstof in te oefenen:
- spelling oefenen;
- geesvaardigheid testen;
- getallenkennis tot 100;
- oefeningen op het honderdveld;
- oefenen met decimale …
Website -
L'identique: Identieke figuren
De bedoeling van dit spel is om in een reeks van vijf objecten die figuur te vinden die identiek is aan de gegeven figuur.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Chateaux: Symmetrisch werken
Werken met symmetrie. De bedoeling van het spel is dat het kind het kasteel verder afwerkt, rekening houdend met de symmetrie. Een bepaalde lijn mag dus niet overschreden worden.
App of software (11)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Les boules symmetriques: Observatiespelletje
Observatiespelletje waarbij het kind in het onderste deel van de schaal de ontbrekende balletjes moet plaatsen, symmetrisch met het bovenste deel van de plaat.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Intrus: Observatiespelletje
Observatiespelletje: zoek de vreemde eend in de bijt. In elk vierkant moet het kind aanduiden welk voorwerp verschilt van de andere.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, …