-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Dainamic: Educatieve software
Via deze site kan je educatieve software van Dainamic bestellen.
Je vindt er tal van programma's om leerstof in te oefenen:
- spelling oefenen;
- geesvaardigheid testen;
- getallenkennis tot 100;
- oefeningen op het honderdveld;
- oefenen met decimale …
Website -
L'identique: Identieke figuren
De bedoeling van dit spel is om in een reeks van vijf objecten die figuur te vinden die identiek is aan de gegeven figuur.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Chateaux: Symmetrisch werken
Werken met symmetrie. De bedoeling van het spel is dat het kind het kasteel verder afwerkt, rekening houdend met de symmetrie. Een bepaalde lijn mag dus niet overschreden worden.
App of software (11)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Tangram 1 en 2
Deze twee tangramprogramma's bieden verschillende puzzels aan: letters, cijfers en huizen reconstrueren of vogels, dieren en personages vormen.
Eerst dient er één figuur opgelost te worden om de code te verkrijgen die je toegang …
App of software (5)Leerkracht, Directie, … -
Gcompris: Verzameling educatieve programma's
Gcompris staat voor het Franse “J’ai compris” (ik heb het begrepen).
Het is een verzameling educatieve programma’s voor kinderen van twee tot tien jaar. Naast de meer dan vijftig kleine activiteiten die in verschillende talen …
App of software (5)Leerkracht, Directie, … -
IXL: Wiskunde en Engels oefenen
Deze website biedt een waaier van oefeningen voor volgende disciplines van Wiskunde:
- algebra;
- breuken;
- decimalen;
- delingen;
- exponenten en vierkantswortels;
- functies;
- geometrische vormen;
- grafieken;
- kansberekening en statistiek;
- klok lezen; …
Website (17)Andere functie -
Poissons: Spiegelbeeld maken
De bedoeling van het programma is om het spiegelbeeld samen te stellen van een vis met behulp van losse stukken.
App of software (8)Organisatie, firma, vzw