-
Video's rond soft skills
Specifiek voor huishoudhulpen maakte Vorm DC een aantal video's die volgende soft skills voor huishoudhulpen in beeld brengen:
- actief luisteren,
- assertiviteit,
- autonomie,
- discretie,
- duidelijke communicatie,
- flexibiliteit,
- omgaan met feedback, …
Video -
Leren plannen in de Smartschoolagenda: Screencast
Bekijk deze video om te leren hoe je een planning maakt via de notities in de schoolagenda van Smartschool.
Video (3)Leerkracht -
VR App Kolomboor: Demovideo
Demovideo voor de gerealiseerde VR App Kolomboor. Deze kadert in het InnoVETproject van 20-21. De video is niet bedoeld als bruikbare educatieve film, maar toont de werking eens je in de app bent met de VR bril op je hoofd. Vandaar het …
VideoLeerkracht -
Over executieve functies: De schakels tussen willen en uitvoeren
Een video van Leerpunt ADD met uitleg over executieve functies
In het eerste deel is er aandacht voor de verschillende EF:
- taakinitiatie en uitstelgedrag;
- zelfregulatie (aandacht sturen, zelfbeheersing);
- werkgeheugen (gedachten ordenen, …
Video (7)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Augmented reality in het buitengewoon onderwijs
In BuSO Hoge Kouter in Kortrijk werken leerlingen in het atelier met twee toestellen voor augmented reality. Met behulp van deze systemen krijgen leerlingen die het wat moeilijker hebben ook de kans om een taak van A tot Z prima af te …
Video (3)Leerkracht -
Bouw: Hoe bepaal je de lagenmaat?
In deze video wordt uitgelegd hoe je de lagenmaat berekend bij het metselen van een muur.
Video (4)Leerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Sleutelcompetentie leercompetenties: Audiovisueel lesmateriaal
Deze pagina bevat filmpjes en audiofragmenten om te werken rond de sleutelcompetentie leercompetenties.
We tonen je voor elke bouwsteen relevante audiovisuele collecties, luisterfragmenten en filmpjes op Het Archief voor Onderwijs, geselecteerd door …
Video -
Hoe als leerkracht een attituderapport goed gebruiken?
Als repressiemiddel of als dreigmiddel? Gebruik het niet als een beoordelingsinstrument maar als een tool om samen met die leerling te werken aan hun ontwikkeling.
Video -
Belang van feedback en wat is goede feedback
Waarom zou je als school moeten inzetten op het geven van goede feedback? Wat is goede feedback?
Hoe werken we efficiënter aan de professionele attitudes van een leerling?
Video -
Het effect van SODA op het consequent optreden bij attitudeproblemen
- Het klasreglement en het schoolreglement beter in the picture plaatsen?
- Regels consequenter opvolgen met het volledige leerkrachtenteam?
Hoe pak je dit als school aan?
Video -
Is het discriminerend om leerlingen geen SODA-attest te geven?
Is het NIET behalen van een diploma dan ook discriminerend? Spreken we hier van discriminatie? Wat met leerlingen die het moeilijker hebben?
Waarom klagen Vlaamse werkgevers over de attitudes van bepaalde types jonge werknemers?
Video