-
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Voeding: Cascade van waardebehoud
Jaarlijks gaat er in Vlaanderen bijna 900.000 ton eetbaar voedsel verloren. Een vierde daarvan gooien huishoudens thuis weg. Ook bij de horeca en catering belanden heel wat voedseloverschotten via de restafvalzak in de verbranding. In de …
Beeld -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Eerste hulp bij tandongevallen: Infofiche
Deze infofiche werd opgesteld door het Vlaams Instituut Mondgezondheid en geeft aan wat je moet doen bij een gebroken of verplaatste (melk)tand.
Beeld -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
VR-koffer: Immersief leren
Deze koffer bevat vier Oculus Quest 2 virtualrealitybrillen met toebehoren om in te zetten bij immersief leren (immersive learning). Via deze vorm van leren kunnen vaardigheden en ervaringen worden opgedaan in een virtuele omgeving, die …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw -
Circulaire economie: Infographic
Deze infographic is het princiepsdiagram van de circulaire economie: het vlinderdiagram.
Het toont voor biologische (linkerhelft) en technische (rechterhelft) materialen de verschillende mogelijkheden voor circulariteit, in volgorde van waarde-behoud …
Beeld -
Circulaire economie: Bedrijfsmodellen
Dit beeld resumeert enkele typische bedrijfsmodellen die kunnen gebruikt worden binnen een circulaire economie. Het is een Vlaanderen Circulair adaptatie van een Aaccenture grafiek.
Vijf typische bedrijfsmodellen worden gegeven, verspreid over …
Beeld -
Referentiekader DigCompEdu: Afbeelding ICT- domeinen en ICT-competenties
Je ziet de visuele weergave van de ICT-domeinen en ICT-competenties voor leerkrachten. Deze afbeeldingen geven je een betere inzicht in het DigCompEdu referentiekader.
Beeld -
Bestuursvorm van een land
Een infographic over de verschillend bestuursvormen:
- democratie of dictatuur,
- monarchie, republiek of theocratie.
Beeld (22)Leerkracht