-
The all-seeing PI
Een introductie in de fascinerende wereld van Raspberry Pi en computervision. Als je een beginner bent en je wilt verdiepen in de wereld van computervision, dan ben je hier aan het juiste adres. We overlopen de basisprincipes van wat Raspberry Pi …
Nascholing of activiteitNieuw -
Canva voor beginners: Cursus
Ontwerp eenvoudig flyers en sociale media posts met Canva, de onmisbare tool voor werk, school of je vereniging. Of je nu een beginner bent of ervaren in grafisch ontwerp, Canva biedt gebruiksvriendelijke functies en sjablonen om je creativiteit …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Oefen.be: Dé online oefenmodule van KlasCement
Op Oefen.be vind je interactieve oefeningen en educatieve video’s waarmee je de leerstof uit de klas inoefent of herhaalt. Dat doe je gratis, zonder aanmelden en zo vaak als je wil.
Je zoekt volgens onderwijsniveau, leergebied, enzovoort.
…Website (14) -
Claude: AI-chatbot
Claude is getraind in het voeren van natuurlijke, op tekst gebaseerde gesprekken en blinkt uit in taken als samenvatten, redigeren, vragen en antwoorden, besluitvorming, codeschrijven en meer.
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Experience AI, de opwinding van AI in jouw klas: Educatief programma over AI
Experience AI is een educatief programma dat geavanceerde bronnen biedt over kunstmatige intelligentie en machinaal leren voor docenten en leerlingen. Het programma is ontwikkeld in samenwerking met de Raspberry Pi Foundation en Google …
WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Nomineer nu jouw Leraar van het Jaar 2024
Wie is jouw Leraar van het Jaar?
De impact van ‘aanstekers’ op school is enorm: leraren die in leerlingen en collega’s het vuur aanwakkeren en zo zorgen voor actie, vernieuwing en groei. Meteen iemand …ArtikelNieuw -
VEX IQ competition
's Werelds grootste en snelst groeiende academische roboticawedstrijden
VEX wedstrijden brengen STEM-vaardigheden tot leven
Alle leerlingen zijn van nature wetenschappers en ingenieurs. Ze houden van vragen stellen, knutselen, experimenteren en …Aankondiging -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
VEXcode VR: Unieke vormen overtrekken
Met behulp van de VR robot gaan leerlingen tijdens deze activiteit unieke vormen overtrekken. Leerlingen leren daarbij geometrische vormen herkennen. Ze beginnen met het overtrekken van de omtrek, berekenen vervolgens de omtrek en tenslotte …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
360°-tour maken met Xerte: Stappenplan
Met Xerte kan je interactieve 360°-tours creëren. Een 360°-afbeelding vormt de basis van de tour. Daaraan kan je andere 360°-afbeelding koppelen, zodat gebruikers zich als het ware voortbewegen in de locatie.
Elke 360°-afbeelding …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Chrome Cursive: Notities maken op je Chromebook
Met Chrome Cursive maken en bewerken Chromebookgebruikers handgeschreven notities.
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator