Jouw aangepast aanbod voor muziek (dko)
Via KlasCement krijg je (aangepaste) inhoud en inspiratie voor jouw lessen in het deeltijds kunstonderwijs, want verschillende van je collega's én organisaties bewijzen dat leren vanop afstand ook mogelijk is voor muziek. Hier en daar kom je pareltjes tegen van buiten het deeltijds kunstonderwijs. Deze kan je mits een kleine aanpassing gebruiken in jouw lessen.
Leerlingen zelfstandig aan het werk
Naast heel wat interessante online programma's om je leerlingen zelfstandig mee te laten werken, vind je een waaier aan instructiefilmpjes en lesideeën. Zo leert meester Kevin zijn jonge volgers eigen composities ontwerpen of keukenmaterialen gebruiken om te musiceren. Wil je je leerlingen speels in aanraking laten komen met échte muzikanten? Wijd je leerling dan in bij de wereld van hetpaleis of dompel ze onder in de audiofragmenten die je vindt op Het Archief voor Onderwijs. Momenteel is er ook grote vraag naar leermiddelen die leerkrachten ondersteunen bij het groepsmusiceren. Ook daarop vind je hier al een antwoord en de komende weken zal dit aanbod nog sterk uitgebreid worden. Zo laten we een aantal docenten groepsmusiceren aan het woord en reiken we jullie platformen aan die het best aansluiten bij de noden van de groepslessen.
-
Notes & Beats: Muziek leren wordt nog leuker!
Op deze website vind je allerlei leuke tips en spelletjes om je muziekles nog leuker te maken.
Notes&Beats werd oorspronkelijk opgericht om vooral materiaal binnen het dko aan te bieden, maar ondertussen groeit het aanbod en boren zij ook de …
WebsiteLeerkracht -
Een liedje maken met Chrome Music Lab: Stappenplan
Dit stappenplan helpt leerlingen op weg bij het maken van een liedje met Chrome Music Lab.
Downloadbaar lesmateriaal (88)Leerkracht -
Krystal Audio Engine: Opnemen op meerdere sporen
Met Krystal Audio kan je audio opnemen op meerdere sporen. Het programma is handig voor wie digitaal geluid wil opnemen, mixen en masteren.
Het programma is gratis voor niet-commercieel gebruik.
WebsiteICT-coördinator